Değişim Yönetimİ Bugün Yönetim En Önemli İşlevi

  • 15 Temmuz 2014
  • Yazar : Nedim İLERİ

Yönetimin temel işlevlerine bir göz atacak olursak; Planlama, organizasyonu oluşturma, yöneltme-yönlendirme, koordinasyon kurma ve kontrol olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bilinen bu genel yönetim işlevlerinin belki içinde yer almakla, bugüne değin çok öne çıkmamış veya bir başlığın bir bileşeni olsa da yine de tek başına çok tanımlanmamış bir kavramdan artık bahsetmek mümkün.

Bu kavramın ise bugünün temel yönetim başlıklarının tümüne en az eşit ağırlıkta etkiye sahip özgün bir yönetim işlevi olan Değişim Yönetimi olduğu kuşkusuz.

 

Değişimin kabullenmesi birinci en önemli adım olmakla beraber;

• Değişimin tüm sorumluluğunun üstlenilmesi,

• Tüm organizasyonun bu değişimi benimsemesi için planlı şekilde ve uygun araçlarla içten dışa aşağıdan yukarı bu sürecin işletilmesi için gerekli rehberlik ve öncülüğün sağlanması,

• Sabırlı ve bütün bir iyimserlik sergilenmesi,

• Değişim için gerekli öğrenme imkânlarının temin edilmesi,

• Birim ölçeğinde de olsa aşılan mesafenin organizasyonun diğer bölümlerine aktarılması yönünde gönüllülük,

• Hedeflenen yönde meydana gelmeye başlayan gelişmelerin (minimum ölçekte de olsa ) mutlaka teşvik unsurlar ile desteklenmesi,

• Oluşabilecek hataların tol ere edilmesi,

• Ölçütler konup uygulamaların seyrinin izlenmesi

Bu kadarı ile özetleyebileceğimiz bu değişim yönetimi becerilerinin azim ve kararlılıkla sergilenmesi bu sürecin olmazsa olmazı diyebiliriz.

Hepsinden öte bir rol model olarak, değişimin gelişim için gerekli olduğuna ilişkin tereddütsüz bir duruş sergilenmesi ve değişimin benimsendiği alanda ise; kendi yönelimlerimizin mutlak uyumluluğu yine Değişim Yönetimi için çarpan etkisi yüksek parametreler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Paylaşmak Sevgidir, Berekettir.

Nedim İLERİ

SGK Strateji Geliştirme Başkanlığı Şube Müdürü